menusearch
parslumier.ir

فرمول ساخت محلول ضد عفونی کننده دست

قبلی
فروش فرمولاسیون مواد شوینده
فروش فرمولاسیون مواد شوینده
مشاهده
مواد شوینده صنعتی
مواد شوینده صنعتی
مشاهده
شوینده های خاص
شوینده های خاص
مشاهده
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ چهارشنبه
(0)
(0)
فرمول ساخت محلول ضد عفونی کننده دست
فرمول ساخت محلول ضد عفونی کننده دست

در این خبر قصد داریم با توجه به مسری بودن زیاد و خاموش ویروس کرونا و خطر ابتلای زیاد این ویروس برای تمامی شهروندان همچنین با توجه به کمبود شدید مواد ضد عفونی کننده دست در بازار فرمول ساخت و تولید این ماده را به صورت رایگان در اختیار همگان بگذاریم تا هر کس در صورت داشتن امکانات لازم فورا حد اقل برای خود و اطرافیان خود این محلول را تهیه کرده و مصرف کند.

ساختار ویروس از جنس پروتئین است و هر چیزی که بتواند این ساختار را برهم بزند، می‌تواند باعث ضدعفونی شدن آن سطح باشد. یکی از این مواد، دترجنت ها یا مواد شوینده هستند که می‌تواند در ساختار پروتئنی یویروس، اختلال ایجاد کنند. مثلا همین الکل، خاصیت به هم خوردگی ساختار پروتئین را دارد. علاوه بر آنها، حرارت و دما هم یکی دیگر از مواردی است که باعث بدشکل شدن پروتئین می‌شود. ویروس زمانی می‌تواند بیماری زا باشد که به جایی مثل سلول های انسان متصل شود که این اتصال از طریق پوشش خارجی آن صورت می‌گیرد. در واقع زمانی که بتوانیم به هر طریقی، این پوشش خارجی را از بین ببریم، باعث می‌شود که ویروس نتواند به جایی متصل و باعث عفونت شود. از آنجایی که پوشش خارجی ویروس ‎ها از جنس پروتئین است، هرچیزی که بتواند پروتئین را از بین ببرد، باعث از بین رفتن پوشش ویروس و در نتیجه نابودی ویروس ها می‌شود. ویروس، اسید نوکلئیکی دارد که در داخل پروتئینی به نام کپسید است. از آنجایی که ویروس ویژگی های زیستی را ندارد و به تنهایی نمی‌تواند در جایی زندگی کند، برای ادامه زندگی باید به میزبانی مثل انسان متصل شود تا ژنوم های خودش را از طریق سلول به ما تزریق کند. در صورتی که ما بتوانیم با مواد ضدعفونی کننده، این ساختار پروتئینی را هدف قرار بدهیم و از بین ببریم، ویروس را نابود کرده ایم. حالا چطور می‌توانیم؟ این ساختار تحت تاثیر مواد شوینده، حرارت و تغییر PH محیط به سمت اسیدی یا قلیایی، از بین می‌رود.

 

اگر در این شرایط نایاب شدن الکل، الکلی غلیظ در اختیار دارید، فکر نکنید که هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، بهتر ضدعفونی کرده اید و ویروس ها را با قدرت بیشتری کشته اید. باید بدانید که الکل در غلظت های ۶۲ تا ۷۲ درصد بهترین اثربخشی ضدعفونی را دارد و مثلا در ۹۶ درصد، اثر کمتری دارد. یعنی هرچه الکل در چنین مواردی، رقیق تر باشد، کارایی بهتر و بیشتری دارد. اغلب محلول های الکلی ضدعفونی کننده موجود در داروخانه ها هم با همین غلظت هستند. اگر الکل خالص(۹۶ درصد) را به نسبت ۷ واحد الکل و ۳ واحد آب با هم ترکیب کنیم، محلول ضدعفونی کننده الکلی ساخته می‌شود که هم برای ضدعفونی کردن دست و هم سطح کاربرد دارد و می‌تواند خیالتان بابت از بین بردن ویروس کرونا راحت باشد.

 

مواد لازم        

الکل اتیلیک مطلق (99.9)                   45cc

ایزو پروپیل الکل                            25cc

آب مقطر                                    28cc

منو پروپیلن گلیکول                         1.5cc

گلیسیرین                                    0.5cc

 

 

این ترکیب برای سطح و دست مناسب است.

توجه توجه

 

به هیچ عنوان برای ساخت این محلول ضد عفونی کننده از الکل متانول. متیل الکل. الکل متیلیک. الکل صنعتی استفاده نکنید.برای فهمیدن دلیل این موضوع اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

2 نظر
رضا قرن آبادی
جمعه بیست و سوم اسفند ۹۸
پاسخ
()
()
سلام روز شما بخير از فرمولاسيون محلول ضد عفوني دست ممنونم آرزوي سلامت و بهروزي براي شما دارم
پاسخ مدیر سایت
سلام. در همین سایت فرمولاسيون محلول ضد عفوني دست تا اطلاع ثانوی بصورت رایگان در دسترس است.
محمد میلان
شنبه هفدهم اسفند ۹۸
پاسخ
()
()
سلام لطفاً مواد لازم جهت ساخت ضد عفوني کننده را براي يک تن پيش فاکتور ارائه فرماييد سپاس
پاسخ مدیر سایت
با شرکت تماس بگیرید